Senin, 02 Agustus 2010

FUNGSI GARAM DALAM KEHIDUPAN

Garam merupakan anugerah ALLAH yang tidak ternilai.Garam merupakan ibu lauk-pauk.Tanpa garam,walau mahal mana cara penyediaan makanan tersebut,tidak akan ada nikmatnya.
Namun hari ini,garam dikatakan punca segala penyakit yang bermula dengan darah tinggi.Cuba kita singkap kembali SUNNAH rasul yang sabdanya "BARANGSIAPA YANG MENJILAT GARAM SEBELUM DAN SESUDAH MAKAN,NESCAYA ALLAH AKAN MENGHILANGKAN PADANYA 70 PENYAKIT RAOHANI DAN JASMANI".Hadis ini tidak boleh diperatikai.Namun,terdapat pengamalSUNNAH ini yang mengalami strok.Di mana silapnya.
Sebenarnya sabda rasul itu merujuk kepada GARAM BUKIT atau GARAM GUNUNG HIMALAYA ciptaan ALLAH.Bukan garam yang ada sekarang yang diproses oleh orang yang menentang agama.Apatah lagi garam tersebut dicampur dengan bahan yang menjadikan ia peroi,berkilat dan tidak basah. \Garam diproses mengandungi 99% natrium klorid yang menyerang sel-sel di dalam badan punca kepada pelbagai penyakit.
Garam Gunung Himalaya mengandungi 84% mineral yang diperlukan oleh badan berbanding garam bukit yang sekitar 20%.Anda ingin sihat,pilihlah garam keperluan anda di rumah.Garam ini juga bertindak sebagai Pembasmi racun.Umum lebih mengetahui bahawa persekitaran kita di penuhi lambakan racun,baik padi,sayur dan ikan.Apabila direndam dengan garam tersebut akan mengurangkan kadar racun dan menambah kelazatan pada makanan.
Garam KRISTAL SOLE dari gunung tersebut dapat mengurangkan risiko darah tinggi dan kencing manis.Berdasarkan kajian,garam ini apabila dimasukkan ke dalam freezer,ia tidak beku.Ini bermakna ia adalah bahan yang dapat merawat bahagian yang tersekat.Secara tidak langsung akan membaikpulih kesihatan tubuh badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar